Znajomość prawidłowego rozwoju jest nie tylko podstawą oceny stanu dziecka, ale również prowadzenia wszelkich czynności usprawniających. Rozwój wszystkich zdrowych dzieci jest niejednakowy, ale odznacza się pewną prawidłowością.

Bibliografia



Literatura:

- Żebrowska M.[red.] : Psychologia rozwojowa dzieci i odzieży, Warszawa 1986
- H. Filipczuk: Każde dziecko jest inne, Warszawa 1961A. Brzezińska: Portrety psychologiczne człowieka. Gdańsk: GWP 2005
- Trautner H. M.: Lehrbuch der Entwicklungpsychologie. 1978
- Przetacznik- Gierowska M, Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa 1992
- Jarosz E., Wysocka E., Diagnostyka psychopedagogiczna podstawowe problemy i rozwiązania, ŻAK 2006
- John-Borys M. Wybrane metody diagnozowania rozwoju dziecka do lat trzech. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego. 1997
- Anna Bąbka. Diagnoza rozwoju ucznia rozpoczynającego edukację szkolną. Materiały pomocnicze dla nauczycieli kształcenia zintegrowanego. Częstochowa 2004.
- J. Pytlarczyk; Diagnoza rozwoju dziecka podstawą planowania procesu edukacyjnego w przedszkolu i w szkole. Wydawnictwo JUKA.
- Ziemski S.: Problemy dobrej diagnozy, Warszawa 1973
- Spionek H.: Psychologiczna analiza trudności i niepowodzeń szkolnych. Warszawa1970.
- Kozar J. [red]: Testy sprawności fizycznej i próby wydolnościowe. Materiały pomocnicze dla nauczycieli i trenerów. Częstochowa 1997.
- Szuman S.: Psychologia wychowawcza wieku dziecięcego. Warszawa 1974.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz